Wersja oryginalna (holenderska)
Algemene voorwaarden Tax & More
E-mail: [email protected]
Website: taxandmore.nl
Artikel 1 - Definities
- Tax & More: Tax & More, gevestigd te Riel, KvK-nummer 17271645.
- Klant: degene met wie Tax & More een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: Tax & More en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Tax & More.
- Tax & More en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- Tax & More en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
- Tax & More hanteert prijzen in euro’s en inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie - of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Tax & More mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Tax & More vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren of vaste prijs per product.
- De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Tax & More, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief of een vaste productprijs is afgesproken .
- Wanneer Tax & More en de Klant voor de dienstverlening een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Tax & More mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
- Tax & More moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
- Tax & More mag zijn prijzen jaarlijks aanpassen.
- Tax & More zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
- De consument mag de overeenkomst met Tax & More opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn
- Tax & More mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na dienstverlening hebben voldaan.
- De betalingstermijnen die Tax & More hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het
afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in
gebreke is, zonder dat Tax & More aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. - Tax & More mag een dienstverlening afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor
het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 5 - Gevolgen te late betaling
- Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Tax & More de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
- Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Tax & More.
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Tax & More zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Tax & More op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
- Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Tax & More, dan moet hij nog steeds de
afgesproken prijs betalen.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
- Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit
herroepingsrecht geldt niet wanneer:- de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
- het een spoedreparatie betreft
- het weddenschappen of loterijen betreft
- de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
- het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
- De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
- zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
- zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
- De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar [email protected],
eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Tax & More, taxandmore.nl.
Artikel 7 - Opschortingsrecht
Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst
voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 8 - Verrekening
Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Tax & More te verrekenen met een
vordering op Tax & More.
Artikel 9 - Verzekering
- De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en
waterschade, en diefstal:- zaken van Tax & More die bij de Klant aanwezig zijn
- De Klant geeft op eerste verzoek van Tax & More de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 10 - Garantie
Wanneer de Klant en Tax & More een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Tax & More enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 11 - Uitvoering van de overeenkomst
- Tax & More voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
- Tax & More mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
- De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
- De Klant moet ervoor zorgen dat Tax & More op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
- Zorgt de Klant er niet voor dat Tax & More tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 12 - Informatieverstrekking door de Klant
- De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig
en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Tax & More. - De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook
indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. - Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Tax & More de betreffende bescheiden.
- Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Tax & More redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 13 - Duur overeenkomst dienst
- De overeenkomst tussen Tax & More en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd,
tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken. - Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 14 - Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
- De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
- Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 15 - Geheimhouding
- De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Tax & More ontvangt geheim.
- Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Tax & More waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Tax & More schade kan berokkenen.
- De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
- die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
- die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een
periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 16 - Boetebeding
- Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Tax & More voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
- Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
- Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
- Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
- De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
- Tax & More mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 17 - Vrijwaring
De Klant vrijwaart Tax & More tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Tax & More geleverde producten en/of diensten.
Artikel 18 - Klachten
- De Klant moet een door Tax & More geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Tax & More daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Tax & More hiervan op de hoogte stellen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Tax & More hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Tax & More.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Tax & More andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 19 - Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Tax & More.
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Tax & More ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 20 - Aansprakelijkheid Klant
Wanneer Tax & More een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 21 - Aansprakelijkheid Tax & More
- Tax & More is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer Tax & More aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- Tax & More is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
- Wanneer Tax & More aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 22 - Vervaltermijn
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Tax & More vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 23 - Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Tax & More toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door Tax & More nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Tax & More in verzuim is.
- Tax & More mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Tax & More kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 24 - Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Tax & More door de Klant niet aan Tax & More kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
- Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Tax & More 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Tax & More kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Tax & More de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- Tax & More hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Tax & More hiervan voordeel heeft.
Artikel 25 - Wijziging overeenkomst
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Tax & More de overeenkomst aanpassen.
Artikel 26 - Wijziging algemene voorwaarden
- Tax & More mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Tax & More altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal Tax & More zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 27 - Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Tax & More aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Tax & More.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 28 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Tax & More bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 29 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Tax & More is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Tax & More is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Tax & More, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 08 oktober 2024.
Downloaden in PDF-formaat
Polskie tłumaczenie
Ogólne warunki handlowe Tax & More
E-mail: [email protected]
Strona internetowa: https://taxandmore.nl
Artykuł 1 - Definicje
- Tax & More: Tax & More, z siedzibą w Riel, Izba Handlowa nr 17271645.
- Klient: osoba, z którą Tax & More zawarła umowę.
- Strony: Tax & More i Klient razem.
- Konsument: Klient będący jednocześnie osobą fizyczną i występujący jako osoba fizyczna.
Artykuł 2 - Zastosowanie
- Niniejsze warunki mają zastosowanie do wszystkich wycen, ofert, prac, zamówień, umów i dostaw usług lub produktów przez lub w imieniu Tax & More.
- Tax & More i Klient może odstąpić od niniejszych warunków tylko wtedy, gdy zostało to uzgodnione na piśmie.
- Tax & More i Klient wyraźnie wyłączają zastosowanie ogólnych warunków Klienta lub innych osób.
Artykuł 3 - Ceny
- Tax & More podaje ceny w euro i zawiera podatek VAT oraz nie obejmuje wszelkich innych kosztów, takich jak koszty administracyjne czy koszty wysyłki, chyba że uzgodniono inaczej na piśmie.
- Tax & More może zawsze zmieniać ceny swoich usług i produktów na swojej stronie internetowej oraz w innych komunikatach.
- Cena za usługę ustalana jest przez Tax & More na podstawie faktycznie przepracowanych godzin lub na podstawie stałej ceny za produkt.
- Cenę oblicza się według zwyczajowych stawek godzinowych Tax & More, obowiązujących w okresie, w którym wykonuje pracę, chyba że uzgodniono inną stawkę godzinową lub obowiązuje cena stała za
produkt. - Jeżeli Tax & More i Klient uzgodnią łączną kwotę za usługi, jest to zawsze cena docelowa, chyba że uzgodniono inaczej na piśmie.
- Tax & More może odbiegać od ceny docelowej nawet o 10%.
- Tax & More ma obowiązek terminowo poinformować Klienta, dlaczego uzasadniona jest wyższa cena, jeżeli cena docelowa jest wyższa o więcej niż 10%.
- Klient może zrezygnować z części zamówienia przekraczającej cenę docelową (plus 10%), jeśli cena docelowa jest wyższa o więcej niż 10%.
- Tax & More może corocznie korygować swoje ceny.
- Tax & More poinformuje Klienta o zmianach cen przed ich wejściem w życie.
- Konsument może rozwiązać umowę z Tax & More jeżeli nie zgadza się na podwyżkę ceny.
Artykuł 4 - Płatności i termin płatności
- Tax & More może przy zawarciu umowy wymagać wpłaty zadatku w wysokości do 50% ustalonej kwoty.
- Klient ma obowiązek dokonać kolejnej płatności w terminie 14 dni od daty wykonania usługi.
- Warunki płatności stosowane przez Tax & More są rygorystycznymi warunkami płatności. Oznacza to, że jeśli Klient nie zapłaci uzgodnionej kwoty nie później niż ostatniego dnia terminu płatności, automatycznie popada w zaległość i nie wywiązuje się z umowy, bez konieczności wysyłania przez Tax & More przypomnienia lub powiadamiania Klienta o niedotrzymaniu warunków.
- Tax & More może uzależnić wykonanie usługi od natychmiastowej płatności lub wymagać zabezpieczenia całkowitej kwoty usług lub produktów.
Artykuł 5 - Konsekwencje opóźnionej płatności
- W przypadku braku zapłaty przez Klienta w ustalonym terminie Tax & More może naliczyć miesięczne odsetki ustawowe dla transakcji niehandlowych oraz odsetki ustawowe miesięcznie dla transakcji
handlowych od dnia zwłoki Klienta, w części miesiąca liczy się jako cały miesiąc. - Jeżeli Klient popadnie w zaległość, musi także zapłacić pozasądowe koszty windykacji oraz wszelkie odszkodowania na rzecz Tax & More.
- Koszty windykacji obliczane są na podstawie zarządzenia w sprawie rekompensaty pozasądowych kosztów windykacji.
- W przypadku braku zapłaty przez Klienta w terminie Tax & More może zawiesić swoje zobowiązania do czasu uregulowania należności przez Klienta.
- W przypadku likwidacji, upadłości, zajęcia lub zawieszenia płatności po stronie Klienta roszczenia Tax & More wobec Klienta stają się natychmiast wymagalne.
- Jeżeli Klient odmówi współpracy przy wykonaniu ustalonych czynności przez Tax & More, zobowiązany jest mimo to zapłacić ustaloną cenę.
Artykuł 6 - Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsument może zrezygnować z zakupu internetowego w terminie 14 dni od daty zakupu bez podania przyczyny. Prawo do odstąpienia od umowy nie ma zastosowania, gdy:
- usługa dotyczy noclegu, wycieczki, prowadzenia działalności restauracyjnej, transportu, cateringu lub formy spędzania wolnego czasu
- dotyczy naprawy awaryjnej
- dotyczy zakładów lub loterii
- konsument zrzekł się prawa do odstąpienia od umowy
- dotyczy usługi, która za zgodą Klienta została w pełni wykonana w okresie do odstąpienia od umowy i Klient wyraźnie oświadczył, że zrzeka się prawa odstąpienia od umowy.
- Okres do namysłu określony w ust. 1 wynoszący 14 dni rozpoczyna się:
- z chwilą zawarcia przez konsumenta umowy o świadczenie usługi
- gdy tylko konsument potwierdzi, że zamierza kupić treści cyfrowe za pośrednictwem Internetu.
- Konsument może skorzystać z okresu do namysłu, wysyłając wiadomość e-mail z tematem na adres [email protected], ewentualnie korzystając z formularza odstąpienia od umowy dostępnego na stronie internetowej Tax & More https://taxandmore.nl.
Artykuł 7 - Prawo do zawieszenia
Klientowi, który nie jest konsumentem, nie przysługuje prawo do zawieszenia lub wstrzymania jakichkolwiek zobowiązań wynikających z niniejszej umowy.
Artykuł 8 - Potrącenia
Klientowi, który nie jest konsumentem, nie przysługuje prawo do potrącania jakichkolwiek roszczeń z
faktur płatnych na rzecz firmy Tax & More
Artykuł 9 - Ubezpieczenie
- Klient ma obowiązek odpowiednio ubezpieczyć następujące przedmioty i ubezpieczyć je m.in. od ognia, wybuchu, zalania i kradzieży:
- własności Tax & More znajdujące się w siedzibie Klienta
- Klient udostępni polisę tych ubezpieczeń do wglądu na pierwsze żądanie Tax & More.
Artykuł 10 - Gwarancja
Jeżeli Klient i Tax & More zawarli umowę o charakterze usługowym, zawiera ona jedynie zobowiązanie do podjęcia wysiłków na rzecz Tax & More, a zatem nie ma zobowiązania do wyniku.
Artykuł 11 - Wykonanie umowy
- Tax & More wykona umowę zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i umiejętnościami oraz zgodnie z wymogami dobrej jakości wykonania.
- Tax & More może zlecić wykonanie uzgodnionych usług w całości lub w części innym podmiotom.
- Zawarcie umowy następuje po konsultacji i po pisemnym uzgodnieniu i wpłaceniu ewentualnej zaliczki przez Klienta.
- Klient ma obowiązek zadbać o to, aby Tax & More mógł przystąpić do realizacji umowy w terminie.
- Jeżeli Klient nie zapewni terminowego rozpoczęcia Tax & More, powstałe z tego powodu dodatkowe koszty poniesie Klient.
Artykuł 12 - Udzielenie informacji przez Klienta
- Klient udostępnia Tax & More wszelkie informacje, dane i dokumenty istotne dla prawidłowego wykonania umowy terminowo oraz w pożądanej formie i sposób.
- Klient gwarantuje prawdziwość i kompletność udostępnionych informacji, danych i dokumentów, nawet jeżeli pochodzą one od osób trzecich, chyba że charakter umowy stanowi inaczej.
- Na żądanie Klienta Tax & More zwróci odpowiednie dokumenty.
- 4. Jeżeli Klient nie przekaże informacji, danych lub dokumentów zasadnie wymaganych przez Tax & More albo nie uczyni tego w terminie i należycie, w związku z czym realizacja umowy ulegnie opóźnieniu, powstałymi z tego tytułu dodatkowymi kosztami i nadgodzinami zostanie obciążony Klient.
Artykuł 13 - Czas trwania umowy o świadczenie usług
- Umowa pomiędzy Tax & More a Klientem dotycząca usługi lub usług zawierana jest na czas nieoznaczony, chyba że charakter umowy stanowi inaczej lub inaczej nie uzgodniono.
- W przypadku zawarcia przez Klienta umowy na czas określony, po upływie okresu wypowiedzenia ulega ona automatycznie przekształceniu w umowę na czas nieokreślony, chyba że jedna ze stron wypowie umowę z zachowaniem 2-miesięcznego okresu wypowiedzenia, wskutek czego umowa automatycznie wygasa.
Artykuł 14 - Zakończenie umowy na czas nieokreślony
- Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi na czas nieokreślony z zachowaniem 2-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
- Konsument może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi na czas nieoznaczony z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Artykuł 15 - Poufność
- Klient zachowuje poufność wszelkich informacji, niezależnie od formy, które otrzymuje od Tax & More.
- To samo dotyczy wszelkich innych informacji dotyczących Tax & More, o których Klient wie lub może zasadnie podejrzewać, że są tajne lub poufne, lub których ujawnienie może spowodować szkodę dla Tax & More.
- Klient podejmie wszelkie niezbędne działania w celu zachowania poufności informacji, o których mowa w ust. 1 i 2.
- Obowiązek zachowania poufności opisany w niniejszym artykule nie dotyczy informacji:
- które były już publiczne, zanim Klient dowiedział się o tej informacji lub które stały się publiczne później, bez naruszenia przez Klienta obowiązku zachowania poufności
- które podawane są do wiadomości publicznej przez Klienta na podstawie obowiązku prawnego
- Obowiązek zachowania poufności opisany w niniejszym artykule obowiązuje przez okres obowiązywania umowy będącej podstawą umowy oraz przez okres 3 lat po jej wygaśnięciu.
Artykuł 16 - Klauzula karna
- Jeżeli Klient naruszy artykuł dotyczący poufności lub własności intelektualnej, za każde naruszenie zobowiązany jest zapłacić Tax & More natychmiast płatną karę pieniężną.
- Jeżeli Klientem jest Konsument, kara określona w ust. 1 wynosi 1000 €.
- Jeżeli Klientem nie jest konsument, kara określona w ust. 1 wynosi 5000 EUR
- Dodatkowo Klient jest zobowiązany do zapłaty kwoty 5% obowiązującej kwoty, o której mowa w ust. 2 lub 3 za każdy dzień trwania takiego naruszenia.
- Klient ma obowiązek zapłacić karę, o której mowa w ust. 1, bez konieczności powiadamiania o niedotrzymaniu warunków umowy lub postępowania sądowego. Nie musi też być żadnych uszkodzeń.
- Poza karą pieniężną, o której mowa w ust. 1, Tax & More może żądać od Klienta także odszkodowania.
Artykuł 17 - Odszkodowanie
Klient zwalnia Tax & More z odpowiedzialności za wszelkie roszczenia innych osób związane z produktami i/lub usługami dostarczanymi przez Tax & More.
Artykuł 18 - Reklamacje
- Klient ma obowiązek jak najszybciej zbadać produkt lub usługę świadczone przez Tax & More pod kątem ewentualnych braków.
- Jeżeli dostarczony produkt lub usługa nie spełnia oczekiwań Klienta, Klient ma obowiązek poinformować Tax & More w terminie 1 miesiąca od stwierdzenia wady.
- Konsument ma obowiązek poinformować o tym Tax & More w ciągu 2 miesięcy od wykrycia wady.
- Klient przedstawia możliwie szczegółowy opis nieprawidłowości, tak aby Tax & More mógł odpowiednio zareagować.
- Klient ma obowiązek wykazać, że reklamacja dotyczy umowy zawartej pomiędzy Klientem a Tax & More.
- Jeżeli reklamacja dotyczy prac bieżących, Klient nie może żądać od Tax & More wykonania prac innych niż uzgodnione.
Artykuł 19 - Zawiadomienie o niewykonaniu zobowiązania
- Klient ma obowiązek pisemnie powiadomić Tax & More o każdym zawiadomieniu o niewykonaniu zobowiązania.
- Klient jest odpowiedzialny za to, aby jego zawiadomienie o niewykonaniu zobowiązania faktycznie dotarło do Tax & More na czas.
Artykuł 20 - Odpowiedzialność Klienta
W przypadku gdy Tax & More zawiera umowę z wieloma Klientami, każdy z nich ponosi solidarną odpowiedzialność za przestrzeganie ustaleń zawartych w tej umowie.
Artykuł 21 - Obowiązek Tax & More
- Tax & More ponosi odpowiedzialność za szkodę poniesioną przez Klienta tylko wtedy, gdy szkoda ta została spowodowana umyślnie lub przez umyślną lekkomyślność.
- Jeżeli Tax & More ponosi odpowiedzialność za szkodę, dotyczy to wyłącznie szkody bezpośredniej związanej z wykonaniem umowy podstawowej.
- Tax & More nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie, takie jak szkody następcze, utracone zyski lub szkody wyrządzone osobom trzecim.
- Jeżeli odpowiedzialność ponosi Tax & More, odpowiedzialność ta jest ograniczona do kwoty wypłaconej z polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (zawodowej). Jeżeli nie wykupiono
ubezpieczenia lub nie wypłacono żadnej kwoty szkody, odpowiedzialność ograniczona jest do (części) kwoty faktury, której odpowiedzialność dotyczy. - Wszystkie obrazy, zdjęcia, kolory, rysunki, opisy znajdujące się na stronie internetowej lub w katalogu mają charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą prowadzić do jakiegokolwiek odszkodowania, rozwiązania lub zawieszenia.
Artykuł 22 - Okres ważności
Ewentualne prawo Klienta do odszkodowania od Tax & More wygasa po upływie 12 miesięcy od zdarzenia, z którego bezpośrednio lub pośrednio wynika odpowiedzialność. Nie wyklucza to przepisów
art. 6:89 holenderskiego kodeksu cywilnego.
Artykuł 23 - Rozwiązanie
- Klient może odstąpić od umowy, jeżeli Tax & More w sposób zawiniony nie dopełnił swoich obowiązków, chyba że uchybienie to nie uzasadnia rozwiązania umowy ze względu na jej szczególny charakter lub niewielkie znaczenie.
- Jeżeli Tax & More jest w dalszym ciągu w stanie wywiązywać się ze swoich zobowiązań, rozwiązanie może nastąpić dopiero po zaistnieniu zwłoki Tax & More.
- Tax & More może odstąpić od umowy z Klientem, jeżeli Klient nie wywiązał się w całości lub w terminie ze swoich obowiązków wynikających z umowy albo gdy Tax & More powziął wiedzę o okolicznościach dających podstawy do przypuszczenia, że Klient nie wywiąże się jego obowiązki.
Artykuł 24 - Siła wyższa
- Oprócz artykułu 6:75 holenderskiego kodeksu cywilnego, braki w Tax & More popełnione przez Klienta nie mogą być przypisane Tax & More w przypadku siły wyższej.
- Do sytuacji siły wyższej, o której mowa w ust. 1, zalicza się także:
- - stan wyjątkowy, taki jak wojna domowa lub klęska żywiołowa
- - naruszenie umowy lub działanie siły wyższej dostawców, dostawców lub innych osób
- - zakłócenia w dostawie prądu, prądu, Internetu, komputera lub telekomunikacji
- - wirusy komputerowe
- - strajki
- - środki rządowe
- - problemy z transportem
- - złe warunki pogodowe
- - przerwy w pracy
- Jeżeli zaistnieje sytuacja siły wyższej, w wyniku której Tax & More nie będzie w stanie spełnić 1 lub więcej zobowiązań wobec Klienta, zobowiązania te zostaną zawieszone do czasu możliwości ich
wykonania przez Tax & More. - Od chwili, w której stan siły wyższej trwa co najmniej 30 dni kalendarzowych, zarówno Klient, jak i Tax & More mają prawo odstąpić od umowy w całości lub w części w formie pisemnej.
- Tax & More nie ma obowiązku wypłaty Klientowi odszkodowania w przypadku zaistnienia siły wyższej, nawet jeśli Tax & More na tym skorzysta.
Artykuł 25 - Zmiany umowy
Jeżeli w celu jej realizacji zaistnieje konieczność zmiany zawartej umowy, Klient i Tax & More mają możliwość zmiany umowy.
Artykuł 26 - Zmiany w ogólnych warunkach
- Tax & More może zmienić niniejsze ogólne warunki.
- Tax & More może zawsze dokonać zmian o mniejszym znaczeniu.
- Tax & More omówi z Klientem istotne zmiany z możliwie największym wyprzedzeniem.
- Konsument może odstąpić od umowy podstawowej w przypadku istotnej zmiany ogólnych warunków.
Artykuł 27 - Przeniesienie praw
- Klient nie może przenosić jakichkolwiek praw wynikających z umowy z Tax & More na inne osoby bez pisemnej zgody Tax & More.
- Niniejsze postanowienie ma zastosowanie jako klauzula mająca skutek w zakresie prawa własności zgodnie z art. 3:83 ust. 2 holenderskiego kodeksu cywilnego.
Artykuł 28 - Konsekwencje nieważności lub możliwości unieważnienia
- Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków okaże się nieważne lub podlegające unieważnieniu, nie będzie to miało wpływu na pozostałe postanowienia niniejszych warunków.
- Postanowienie nieważne lub podlegające unieważnieniu zostanie w takim przypadku zastąpione postanowieniem, które jest najbliższe temu, co Tax & More miał na myśli w tym punkcie przy opracowywaniu warunków.
Artykuł 29 - Prawo właściwe i właściwy sąd
- Do niniejszych ogólnych warunków oraz wszelkich umów leżących u ich podstaw pomiędzy Klientem a Tax & More ma zastosowanie prawo holenderskie.
- Wyłączną jurysdykcją do rozpatrywania wszelkich sporów pomiędzy Klientem a Tax & More jest sąd rejonowy, w którym ma swoją siedzibę Tax & More, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
Przygotowano 8 października 2024 r.
Pobierz w formacie PDF